2025학년도 1학기 지도교수 신청서 제출
Submission of Academic Advisor Application for Spring 2025
※ The academic advisor is responsible for supervising the student's research and thesis and is different from the PASS counselor. For students planning to write a thesis, please complete and submit the academic advisor application form within the designated period. Additionally, please note that you will not be able to apply for a thesis examination in the same semester in which you submit the academic advisor application form. ※ 지도교수는 석박사 학생의 논문 작성 및 연구 지도를 담당하는 교원으로 PASS 상담교수와는 다릅니다. 논문을 작성할 계획이 있는 학생은 지정된 기간 내에 반드시 지도교수 신청서를 작성하여 제출해 주시기 바랍니다. 또한, 지도교수 신청서를 제출하는 학기에는 논문 심사를 받을 수 없음을 다시 한 번 안내드립니다. |
1. Application Period: Until 2025. Jun. 20.(Fri) 17:00 (punctuality)
2. Eligibility for Application
1) Master's Program: Students enrolled in their second semester after admission
2) Doctoral Program: New students or those who did not apply due to leave of absence
3. Required Documents: Academic advisor application form (attached)
* The application form must be signed/stamped by the prospective advisor.
4. How to Apply
1) Complete the academic advisor application form, obtain the advisor's signature, and submit it to the GSIS Office.
2) Fax submission (051-581-7144, Please confirm receipt of the fax with the GSIS Office.)
5. Important Note
1) You cannot register for the 'Thesis Research' class unless you submit the academic advisor application form.
2) Once you submit the academic advisor application, you cannot change your advisor (except in case of compelling circumstances).
3) If you change your academic advisor, you must receive guidance from the new advisor for at least one semester before being eligible to submit your thesis.
4) You can register for the 'Thesis Research' class only in the 4th semester (for Master's students) or in the 3rd and 4th semesters (for Doctoral students).
5) The academic advisor and PASS counseling advisor are separate. (The academic advisor is responsible for your thesis and research; the counseling advisor is responsible for academic and school life matters.)
6) Email submission is not accepted.
* If you have any questions regarding the academic advisor application, please contact the GSIS office at (051-510-1663/gsis@pusan.ac.kr).
1. 신청 기간: 2025. 6. 20.(금) 17:00까지 (기한 엄수)
2. 신청 대상
1) 석사과정: 입학 후 해당 학기가 2학기인 재학생
2) 박사과정: 신입생 및 휴학으로 인한 미신청자
3. 제출 서류: 지도교수 신청서 (첨부파일)
* 지도교수 신청서에는 반드시 해당 교수님의 서명/날인이 있어야 합니다.
4. 제출 방법
1) 지도교수 신청서를 작성한 후 희망 지도교수님의 서명을 받고 행정실로 제출
2) 팩스 제출 (051-581-7144, 팩스 송신 후 국제전문대학원 행정실로 수신 확인 연락 요망)
5. 유의 사항
1) 지도교수 미신청 시, 논문연구 수업을 신청할 수 없음
2) 지도교수 신청 후, 변경은 불가함 (단, 부득이한 경우 반드시 논문 연구 수강 직전 학기까지 문의 요망)
3) 지도교수가 변경되었을 경우, 변경된 지도교수로부터 한 학기 이상 지도를 받아야 논문을 제출할 수 있음
4) 논문연구 수업은 석사과정 2년 중 4학기, 박사과정 2년 중 3, 4학기에 2번 수강 신청해야 함
5) 지도교수와 지도교수상담제(PASS프로그램) 상담교수는 별개이므로 주의 요망 (지도교수는 학위논문 및 연구지도 담당; 상담교수는 학업 및 학교생활 관련 상담 담당)
6) 이메일 제출 불가
* 지도교수 신청과 관련하여 문의사항이 있으실 경우, 행정실로 연락주세요. (051-510-1663/gsis@pusan.ac.kr)