[2025-1] Doctoral Thesis Examination Application Submission and Presentation Guidelines
박사학위 청구논문 심사요구서 제출 및 심사(발표) 안내
1. Applicant Qualifications
1) The applicant must pass both the qualification exam and the foreign language proficiency test. (The qualification exam results are scheduled to be announced on 2025. Apr. 9.(Wed)).
2) The applicant must have passed the preliminary presentation by the end of the previous semester.
3) The applicant must have published at least one paper in a recognized journal such as KCI, SSCI, or higher. (*A copy of the published paper must be submitted.)
2. Application Deadline: By 17:00 on 2025.Apr.11.(Fri) (Strict adherence to the deadline)
3. Required Documents for Submission (Please sign the documents and submit them in person)
1) Application for Thesis Evaluation (*Attached; Typed submissions only, handwritten submissions will not be accepted)
2) Research ethics statement (*Attached)
3) Examination Fees: 300,000 KRW (ONLY CASH)
4) A Copies of Cover Letter (*Attached)
5) A Copy of the Published Paper from an Academic Journal
4. The appointment of the committee members and their notification will be posted on the GSIS website on 2025. Apr. 23.(Wed).
5. Submit Doctoral’s thesis and Turnitin reports
1) Submission Deadline: By 17:00 on 2025.Apr.30.(Wed)
2) Submission to: GSIS Office and 5 committee members (*Submit the bound thesis individually to the committee members)
3) Plagiarism rate standard: Below 20%
6. The 1st examination (Oral Presentation)
1) Date for Thesis Presentation: 2025. May. 9.(Fri)
2) Eligibility: Only those who have received confirmation from their advisor regarding the ability to present (*No separate approval process)
3) Presentation times will be announced at a later date
7. Note
1) Please prepare the thesis presentation materials and any materials for attendees on the presentation day.
2) After the first round of the presentation, the applicant should arrange the schedule for the second and third rounds with the committee members individually. (At least 3 evaluations are required.)
3) Submit the thesis examination result report → Submit to the GSIS office by 17:00 on 2025.Jul.4.(Fri) (strict adherence to the deadline).
4) Submit one copy of the final thesis with a stamped/signed approval sheet → Submit to the GSIS office by 17:00 on 2025.Jul.4.(Fri) (strict adherence to the deadline).
5) Submission of your thesis to the library will be announced at a later date.
1. 제출자격
1) 학위논문 제출 자격시험 및 외국어시험에 합격한 자 (* 학위논문 제출 자격시험 결과 발표 예정일: 2025.4.9.(수))
2) 직전학기까지 예비 발표를 통과한 자
3) KCI, SSCI 및 그 이상으로 인정받는 학술지에 1편 이상 논문을 게재한 자 (*게재된 논문별쇄본 1부를 제출하여야 함)
2. 서류 제출 기간: 2025. 4. 11.(금), 17:00까지 (기한 엄수)
3. 필요서류 (*서명 필수, 방문제출)
1) 학위청구논문 심사요구서 1부 (첨부파일; 타이핑하여 제출, 수기 작성 불가)
2) 연구윤리준수 서약서 1부 (첨부파일)
3) 심사료 300,000원 (행정실로 제출, 현금만 수납 가능)
4) 이력서 1부 (첨부파일)
5) 학술지 게재한 논문별쇄본 1부
4. 심사위원 위촉 및 심사위원 공지: 2025. 4. 23.(수) 공지사항 게시판 게시 예정
5. 심사용 제본 논문 및 Turnitin 보고서 제출
1) 제출 기한: 2025. 4. 30.(수)까지
2) 제출 대상: 행정실, 심사위원 5인 (* 심사위원 교수님께 제본 논문 개별적으로 제출)
3) 표절률 기준: 20% 미만
6. 1차 심사(공개발표)
1) 공개 발표일: 2025. 5. 9.(금)
2) 발표 대상자: 지도교수님께 발표 가능 여부 확인 받은 자에 한함 (* 별도 승인 절차 없음)
3) 발표 시간은 추후 안내
7. 참고 사항
1) 학위논문 발표 당일 ppt 자료 및 참관자 자료 준비
2) 박사학위논문 심사자는 1차 공개발표 이후 2차 및 3차 심사는 심사자와 심사위원이 개별적으로 일정을 계획하고 심사받음
3) 논문심사 결과보고서 제출 → 2025. 7. 4.(금) 17:00까지 국제전문대학원 행정실로 제출(기한 엄수)
4) 최종인준 날인 논문 1부 제출 → 2025. 7. 4.(금) 17:00까지 국제전문대학원 행정실로 제출(기한 엄수)
5) 도서관 논문 제출은 추후 안내
※ 표절방지프로그램 : 첨부파일 사용자 매뉴얼 참고 또는 도서관 홈페이지 참고 (홈페이지 로그인 필수!!!)
[주소] https://lib.pusan.ac.kr/research/thesis-guide/turnitin/ (Mandatory to log in PNU LIB website!!)
※ 2017학년도 2학기부터 논문작성양식이 변경되었습니다. 꼭 첨부파일 확인하시고 인쇄 맡기세요.
양식에 맞지 않으면 도서관에서 재인쇄를 요구할 수 있습니다.
From this semester, the format for thesis is changed, so please check the attached file before you print out your thesis. If you don't comply with the format, the library may ask you to reprint it.
[논문 작성 지침 (작성 가이드 다운로드 가능)] 학생지원시스템(onestop.pusan.ac.kr) → 졸업 → 학위청구논문 → 논문 작성 지침
[How to write a thesis (You can download the writing guide)] 학생지원시스템(onestop.pusan.ac.kr) → 졸업 → 학위청구논문 → 논문 작성 지침