[2025-2] Registration of Research Students for Fall Semester of 2025
수료후 연구생 등록 및 수납계획 알림
1. Eligibility
- Graduate students who have completed Master's or Ph.D. coursework and wish to conduct research required for obtaining their degree
- Students who have received a recommendation from their advisor
* Including students who will complete their coursework by August 2025
2. Application Period
구 분 | Application by Students | Confirmation |
1st | ΄25. 7. 31.(Thu) ~ 8. 7.(Thu) 18:00 | 8. 13.(Wed) Tentative |
2nd | ΄25. 9. 3.(Wed) ~ 9. 10.(Wed) 18:00 | 9. 17.(Wed) Tentative |
3. How to apply
- In principle, applications must be submitted online with an attached letter of recommendation from the advisor (Refer to the [Attachment] 사용자 설명서(User Manual)
: 학생지원시스템(Onestop) → Log in → Academics(학적) → 학생신청 → 수료후연구생 신청
※ If online submission is not possible, the application form may be completed manually and submitted to the GSIS office.
※ Refer to the [Attachment] 추천서 및 등록신청서(Letter of recommendation and application form)
4. Payment Period
구 분 | Print out Bill (from 10:00) | Payment Period (24 hours a day) |
1st | 8. 19.(Tue) | 8. 19.(Tue) ~ 8. 22.(Fri) |
2nd | 9. 23.(Tue) | 9. 23.(Tue) ~ 9. 25.(Thu) |
* How to print out: 부산대학교 학생지원시스템(https://onestop.pusan.ac.kr) -「등록」-「고지서출력」- 수료후연구생고지서
5. Registration Fee : 10% of the tuition Ⅱ
- How to check: 부산대학교학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) - 「등록」 - 「등록금 책정표」 참고
6. How to pay
- Visit any NH Bank with the bill (※ Code: 948648(NH))
- Transaction to your virtual account: Internet・Mobile・Phone(ARS) banking, CD・ATM deposit
7. Payment Confirmation : 부산대학교학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) - 「등록」 - 「납부확인(영수증출력)」
※ Upon completion of the payment, students will be able to obtain a payment receipt and a Certificate of Research Student Registration.
8. Important Notes
- Please obtain your application with your advisor's signature or stamp in person.
- If the application is not signed or stamped, it will not be approved.
- The advisor for the PASS Program is not the academic advisor; students who do not designate an advisor must obtain the signature or stamp of the Associate Dean.
1. 대 상
- 대학원 석사 또는 박사과정 수료자*로서 학위취득에 필요한 연구를 희망하는 자
- 각 대학원 지도교수의 추천을 받은 자
* 2025. 8월 수료예정자 포함
2. 신청기간
구 분 | 학생 신청 기간 | 확정 |
1차 | ΄25. 7. 31.(목) ~ 8. 7.(목) 18:00 | 8. 13.(수) 예정 |
2차 | ΄25. 9. 3.(수) ~ 9. 10.(수) 18:00 | 9. 17.(수) 예정 |
3. 신청방법
- 지도교수 추천서를 첨부하여 온라인 신청 원칙([붙임] 사용자설명서 참고])
: 학생지원시스템 → 로그인 → 학적 → 학생신청 → 수료후연구생 신청
※ 부득이한 경우 신청서 직접 작성 후 소속 학과(부)사무실로 제출
※ 추천서 및 신청서 서식 [붙임] 참고
4. 등록금 납부기간
구 분 | 고지서 출력*(10:00부터) | 납부기간(매일24시간) |
1차 등록 | 8. 19.(화) | 8. 19.(화) ~ 8. 22.(금) |
2차 등록 | 9. 23.(화) | 9. 23.(화) ~ 9. 25.(목) |
* 부산대학교 학생지원시스템(https://onestop.pusan.ac.kr) -「등록」-「고지서출력」- 수료후연구생고지서
5. 납부금액 : 수업료Ⅱ의 10%
- 부산대학교학생지원시스템 - 「등록」 - 「등록금 책정표」 참고
6. 납부방법
- 농협은행 전국지점 (※ 학교코드: 948648(농협)) 방문납부 ※ 고지서 지참
- 가상계좌 이체 : 인터넷・모바일・폰(ARS)뱅킹, CD・ATM기 송금
7. 등록확인 : 부산대학교학생지원시스템 - 「등록」 - 「납부확인(영수증출력)」
※ 등록금 수납 후 등록확인서 및 등록금영수증 발급 가능
8. 주의사항
- 지도교수님의 서명 또는 도장을 직접 받아서 제출하십시오.
- 신청서에 서명 또는 도장이 없을 경우 승인되지 않습니다.
- 지도교수상담제(PASS Program)의 지도교수는 (논문)지도교수가 아닙니다. 지도교수를 지정하지 않은 학생은 부원장님의 서명 또는 도장을 받아야합니다.