date
2025.07.24
modification day
2025.07.24
author
남유경
hits
185

[2025-2] Registration of Research Students for Fall 2025 수료후연구생 등록


[2025-2] Registration of Research Students for Fall Semester of 2025

수료후 연구생 등록 및 수납계획 알림

 

1. Eligibility

  - Graduate students who have completed Master's or Ph.D. coursework and wish to conduct research required for obtaining their degree

  - Students who have received a recommendation from their advisor

   * Including students who will complete their coursework by August 2025

2. Application Period

구 분

Application by Students

Confirmation

1st

΄25. 7. 31.(Thu) ~ 8. 7.(Thu) 18:00

8. 13.(Wed) Tentative

2nd

΄25. 9. 3.(Wed) ~ 9. 10.(Wed) 18:00

9. 17.(Wed) Tentative

 

3. How to apply

  - In principle, applications must be submitted online with an attached letter of recommendation from the advisor (Refer to the [Attachment] 사용자 설명서(User Manual)
: 학생지원시스템(Onestop) Log in Academics(학적) 학생신청 수료후연구생 신청

   If online submission is not possible, the application form may be completed manually and submitted to the GSIS office.

   Refer to the [Attachment] 추천서 및 등록신청서(Letter of recommendation and application form)

4. Payment Period

구 분

Print out Bill (from 10:00)

Payment Period (24 hours a day)

1st

8. 19.(Tue)

8. 19.(Tue) ~ 8. 22.(Fri)

2nd

9. 23.(Tue)

9. 23.(Tue) ~ 9. 25.(Thu)

   * How to print out: 부산대학교 학생지원시스템(https://onestop.pusan.ac.kr) -등록-고지서출력- 수료후연구생고지서

5. Registration Fee : 10% of the tuition

  - How to check: 부산대학교학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) - 등록- 등록금 책정표참고

 

6. How to pay

  - Visit any NH Bank with the bill (Code: 948648(NH))

  - Transaction to your virtual account: InternetMobilePhone(ARS) banking, CDATM deposit

7. Payment Confirmation : 부산대학교학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) - 등록- 납부확인(영수증출력)

   Upon completion of the payment, students will be able to obtain a payment receipt and a Certificate of Research Student Registration.

8. Important Notes

  - Please obtain your application with your advisor's signature or stamp in person.

  - If the application is not signed or stamped, it will not be approved.

  - The advisor for the PASS Program is not the academic advisor; students who do not designate an advisor must obtain the signature or stamp of the Associate Dean.

 

 

1. 대 상

  대학원 석사 또는 박사과정 수료자*로서 학위취득에 필요한 연구를 희망하는 자

  각 대학원 지도교수의 추천을 받은 자

   * 2025. 8월 수료예정자 포함

2. 신청기간

구 분

학생 신청 기간

확정

1

΄25. 7. 31.() ~ 8. 7.() 18:00

8. 13.(예정

2

΄25. 9. 3.() ~ 9. 10.() 18:00

9. 17.(예정

 

3. 신청방법

  지도교수 추천서를 첨부하여 온라인 신청 원칙([붙임사용자설명서 참고])
학생지원시스템 → 로그인 → 학적 → 학생신청 → 수료후연구생 신청

   ※ 부득이한 경우 신청서 직접 작성 후 소속 학과()사무실로 제출

   ※ 추천서 및 신청서 서식 [붙임참고

4. 등록금 납부기간

구 분

고지서 출력*(10:00부터)

납부기간(매일24시간)

1차 등록

8. 19.()

8. 19.() ~ 8. 22.()

2차 등록

9. 23.()

9. 23.() ~ 9. 25.()

   부산대학교 학생지원시스템(https://onestop.pusan.ac.kr-등록-고지서출력수료후연구생고지서

5. 납부금액 : 수업료의 10%

  부산대학교학생지원시스템 등록」 등록금 책정표」 참고

6. 납부방법

  농협은행 전국지점 (※ 학교코드: 948648(농협)) 방문납부 ※ 고지서 지참

  가상계좌 이체 인터넷모바일(ARS)뱅킹, CDATM기 송금

7. 등록확인 부산대학교학생지원시스템 등록」 납부확인(영수증출력)

   ※ 등록금 수납 후 등록확인서 및 등록금영수증 발급 가능

8. 주의사항

  지도교수님의 서명 또는 도장을 직접 받아서 제출하십시오.

  신청서에 서명 또는 도장이 없을 경우 승인되지 않습니다.

  지도교수상담제(PASS Program)의 지도교수는 (논문)지도교수가 아닙니다지도교수를 지정하지 않은 학생은 부원장님의 서명 또는 도장을 받아야합니다.

 

 

 

file